Dom Pomocy Społecznej w Piotrkowie Trybunalskim
Nasz Dom Pomocy Społecznej w skrócie nazywamy DPS.
DPS znajduje się w Piotrkowie Trybunalskim.
Kto może tu mieszkać?

Mogą tu mieszkać także osoby przewlekle chore.
W DPS mieszka 106 osób.
Jak wygląda opieka? 📅 24/7

Opieka w DPS trwa przez całą dobę.
Opiekunowie pomagają mieszkańcom w dzień i w nocy.
Jak wyglądają pokoje? 🛏️

Mieszkańcy żyją w pokojach dla 1, 2 lub 3 osób.
Większość pokoi ma:
- własną łazienkę,
- balkon.
Budynek jest wygodny i bezpieczny ♿

Budynek jest przygotowany dla osób z niepełnosprawnościami.
W DPS są:
- windy, którymi można jechać na górę,
- drzwi, które same się otwierają,
- podjazd dla wózków inwalidzkich,
- poręcze na korytarzach i w łazienkach, żeby łatwiej było się trzymać.

Bezpieczeństwo w budynku 🚨

W budynku są specjalne systemy, które dbają o bezpieczeństwo.
Są to:
- System pożarowy – głośny alarm, który ostrzega przed ogniem i dymem.
- System przyzywowy – specjalne przyciski w pokojach i łazienkach. Mieszkaniec może je nacisnąć, kiedy źle się poczuje i potrzebuje pomocy.
- Kamery (CCTV) – kamery, które pilnują porządku w budynku i wokół niego.
Ogród i okolica 🌳

DPS znajduje się na obrzeżach miasta, blisko parku. Wokół budynku jest duży, zielony ogród. W ogrodzie stoją ławki. Mieszkańcy mogą tam siedzieć, odpoczywać i rozmawiać na świeżym powietrzu.
Dobre i godne życie 🤝

Pracownicy DPS dbają o to, aby każdy mieszkaniec czuł się dobrze.
Najważniejsze zasady to:
- Bezpieczeństwo – każdy może czuć się tutaj pewnie.
- Szanowanie prywatności – każdy ma prawo do własnego spokoju i intymności.
- Samodzielność – pracownicy pomagają mieszkańcom robić jak najwięcej rzeczy samodzielnie.
